HANDELSBETINGELSER
Generelle oplysninger
Fotohuset Click
Egedal Centret 46
3660 Stenløse
Cvr nummer: 10744601
Telefon: 47170190
E-mail: info@fotohuset.dk
Priser
vi tager forbehold for eventuelle fejl i angivne priser. Endvidere forbeholder vi os retten til at ændre i priserne uden forudgående varsel. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.
BETALING
Fotohuset modtager betaling med VISA-Dankort, MasterCard og MobilePay. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
LEVERING
Fotohuset tilstræber at afsende ordrer indgået inden kl. 14 samme dag, ordrer modtaget senere sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret til nærmeste pakkeshop af fakturaadressen, der angives ved bestillingen, medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland), medmindre andet er aftalt.
Dine varer sendes med GLS.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter, du har opdaget manglen/fejlen. Fotohuset Click vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Fotohuset Click
Egedal Centret 46
3660 Stenløse
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonummer, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger, og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
· Perioden regnes fra den dag hvor du modtager ordren.
· Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
· Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
· Meddelelsen skal gives pr. mail på: info@fotohuset.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
Fotohuset Click
Egedal Centret 46
3660 Stenløse
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
· Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
· Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
· Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
· Varer, hvor plomberingen er brudt.
· Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
· Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover det, der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Persondatapolitik
HVORDAN BEHANDLER VI DINE PERSONDATA
Nedenstående beskrives hvordan Fotohuset Click (”vi” eller ”os”), behandler persondata i forhold til dig som kunde.
I denne persondatapolitik forklarer vi hvilke typer af persondata vi kan komme til at behandle og med hvilket formål vi behandler dem. Vi redegør også for vores behandling af persondata samt hvilke valg og hvilke rettigheder du har i relation til det. Vi beder dig gennemlæse vores persondatapolitik nøje og gøre dig indforstået med indholdet.
Bemærk venligst at denne persondatapolitik vedrør behandling af persondata for hvilke vi er persondataansvarlige. Det indebær at vi er ansvarlige for håndteringen og behandlingen af dine persondata. Det indebær også at det er os du skal henvende dig til med spørgsmål eller synspunkter, eller hvis du vil benytte nogle af de rettigheder du har i forhold til vores håndtering af dine persondata.
PERSONDATA SOM BEHANDLES
Persondata vedrør oplysninger som kan henføres til dig. Vi kan komme til at håndtere følgende persondata som kan henføres til dig som kunde:
navn
adresse
e-postadresse
telefonnummer
ordreinformation
IP-nummer; samt
anden information som du overlader ved dine kontakter med os.
FORMÅLET MED BEHANDLINGEN OG RETSGRUNDLAG
Vi behandler dine persondata med det formål at administrere vores kunderelationer, levere varer, yde support samt markedsføre vores varer og tjenester. Behandlingen sker på basis af at det er nødvendigt for at vi skal kunne fuldføre vores aftale med dig samt for vores berettigede interesse i at nå ud med markedsføring.
LAGRING AF PERSONDATA
Vi lagrer dine persondata så længe som det er nødvendigt for at opfylde formålet med behandlingen. Hvis kundeforholdet med os ophører, lagre vi dit navn, din adresse, din e-postadresse og dit telefonnummer i markedsføringsøjemed i højst et år efter at kundeforholdet ophørte.
Vi behandler altid dine persondata i den udstrækning og i den tid vi er pålagt at gøre det i henhold til gællende lov.
I tilfælde af at dine persondata ikke længere er nødvendige for at opfylde formålet med behandlingen, eller behandlingen af anden anledning ikke længere er tilladt, så anonymiseres eller slettes oplysningerne.
MODTAGERE
Vi kan videregive dine personlige oplysninger til vores persondatabehandlere, som f.eks. firmaer der leverer vores e-handelsplatform, arbejder med fakturaadministration eller IT- og cloud tjenester. I sådanne tilfælde indgås persondatabehandleraftaler som sikrer at dine persondata kun behandles i overensstemmelse med denne persondatapolitik. Vi sælger ikke, handler eller på anden måde overfører din personlige information til udenforstående parter.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@fotohuset.dk